Friday , 19 April 2024

نزدیک به 300 سگ و پشک در یک پرواز اختصاصی از افغانستان به کانادا منتقل شدند

بعد از نزدیک به شش ماه تلاش بی وقفه، تعدادی از حیوانات منتقل شده از افغانستان به جزیره آیسلند، درآخرین پرواز شان به ونکور، صبح امروز به زمین نشستند.

منبع: اِن تراویل کاناد

نویسنده: حَلی اِسکیرا

مترجم: اسحق علی محسنی

Feb 1, 2022

این حیوانات که حدود سه صد قلاده سگ و پشگ را شامل می شود، طی پرواز AZS4001  از آنکارا به کفلاویک راس ساعت 5:17 دقیقه صبح، شش دقیقه قبل از ساعت معین با یک جت اختصاصی نظامی به زمین نشسته اند.

پروازی که دومین قدم از یک سفر حماسی نجات محسوب می شود و با آخرین پرواز از میدان بین المللی وانکوور شب چهار شنبه حرکت میکند پایان خواهد یافت. این عملیات با همکاری و مدیریت «نجات دهندگان حیوانات کوچک کابل» و همکاری موسسه نجات حیوانات بین المللی (SPCA) صورت گرفته است. این پرواز حامل 158 سگ و 146 پشک است. مرحله بعدی پرواز به ممکن است به هدایت مستقیم شرکت انتقال دهنده این محموله تعلق بگیرد.

این سفر دست آورد درخشان شش ماه تلاش مدافعین حیوانات در افغانستان می باشد، البته بعد از این که به این نتیجه رسیدند که نگهداری این حیوانات بعد از تسلط طالبان براین کشور در ماه اگست و عملیات تخلیه بزرگ در داخل این کشور امکان پذیر نیست.

حین انتقال ازمیدان هوایی کابل، خیلی از این حیوانات خانگی که صاحبان شان که قادر نبودند آنها را همراه خود شان درپروگرام تخلیه ببرند، بحال خود رها شده بودند.

(شارلوت مکس ویل جونز) موئسس خانه امن حیوانات روز دوشنبه حین ترک میدان هوایی کابل در ویدئویی زنده که از روی باند پرواز از داخل هواپیما ضبط کرده، و در صفحه فیسبوکش منتشر کرده، گفته بود که میدان هوایی کابل مثل میدان هوایی متروکه بنظر می رسد.

هواپیما دردومین و آخرین پرواز خود از زمانیکه که از ترکیه حرکت کرده درسفر به کانادا تحت آخرین چک آپ فنی قرار دارد.

هوای پیما متذکره به هدف نجات ایمن از سیستم  Russian Ilyushin 76-TD مجهز می باشد که برای پرواز درهوا های خیلی سرد می باشد. بنائاً هوای سرد (آیسلند) مشکل خاصی برای این سفر ایجاد نخواهد کرد.

دریک استون از موسسه نجات حیوانات کوچک کابل و جفری بری از جمله رضاکاران نجات حیوانات می گویند که هیچ سگی را درآنجا رها نکردیم و مطمئن شدیم که همه سگ ها درامنیت کامل قراردارند. آنها به همراه یک محموله 86 تنی در دو پرواز جت با دوخدمه پرواز وسه خدمه بار انتقال یافتند.

حیوانات سوار براین هواپیما  صندوق های شان طوری پشت درپشت جابجا گردیده که خدمه آنها قادر باشد که به راحتی بتواند از آنها بازدید کنند و همچنین صندوق ها به راحتی قابلیت پاک کاری و تازه نمودن غذای شانرا دارا می باشند.

برای اینکه اطمینان حاصل کنند دمای داخل هواپیما برای حیوانات به اندازه کافی راحت باشد دمای هوای داخل را روی 21 درجه سانتی گراد تنظیم نموده اند.

درمیان سگ های نجات داده شده «دٌم فرفری  بِی و مکس زارا» میباشند که تحت مراقبت بودند.  امداد گران می گویند که آنها هیچ سگی را که تحت مراقبت بودند بحال خودش رها نکردند واینک که یک بار دیگر به کانادا به سلامتی منتقل گردیده اند. امداد گران دراین سفر همکاری خیلی صمیمی با شرکت ملی حمل ونقل داشتند. شرکت که جزئیات پروازها، شرایط نظارت و ارزیابی پروازها درکل کشورها را هدایت می کنند.

دومین چانس خوش بختی برای سگان نجات یافته ی کابل

موئسسه نجات حیوانات می گوید که همکاری خود را برای حمایت و انتقال بیشتر حیونات آسیب پذیر ادامه می دهد

این دومین تلاش گروه « نجات حیوانات کوچک کابل» برای نجات حیوانات از افغانستان می باشد. درماه اگوست زمانیکه بزرگترین عملیات تخلیه جریان داشت، ماکس ویل جونس یک سفر به میدان هوایی داشت و در مدت چندین روز اقامت درآنجا با همکاری مدد رسانان محلی تلاش کردند که سگ ها را که درصندوق ها نگهداری می کردند، نجات دهند اما موفق نشدند که پروازی تدارک کند و به وی گفته شد که حیوانات را رها کند. خوشبختانه، اکنون به نظر می رسد که این دومین فرصت خوشبختی برای خیلی از این حیوانات خواهد بود به دلیل اینکه تلاش های زیادی صورت گرفته که تعداد دیگر از موئسسات حمایت از حیوانات، از موئسسه ((SPCA حمایت نمایند.

این حیوانات اولین بار است که به کانادا قدم گذاشته اند و آنها دریک مساحت 1600 متر مربعی درمیدان هوایی بین الملل ونکور که با تمام امکانات ساخته شده است اسکان داده شده و تلاش می گردد که حیوانات خانگی، به صاحبان شان بازگردانده شود.

یک پست زنده فیسبوکی از حیوانات به روی صفحه موسسه بین المللی (SPCA ) منتشر و اعلان خواهد داد که هرکس مایل است یکی از این حیوانات را نگهداری کند در صفحه این موئسسه درخواستی خود را ثبت کند.

تخلیه موفقیت آمیز مکس، بی و 283چهارپایان همراهش به معنی پایان عملیات نجات حیوانات از افغانستان توسط موئسسه «نجات حیوانات کوچک کابل» نخواهد بود.

خانم مکس ویل و تیم اومی گویند که تعداد زیادی حیوانات تحت پوشش، خیلی کوچک و یا مریض هستند و در این پرواز امکان انتقال شان فراهم نبود. او امیدوار است که در پرواز های تجارتی دیگر آنها را درآینده انتقال دهد.


متن اصلی اینجا و اینجا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این را هم ببینید!

جوانان مهاجر افغاني، خطرها ، پيامدها و راهکارها (3)

(متن سخنراني محمدحسين فياض در اجتماع عزاداران افغاني مقيم دارآبادِ تهران- نهم محرم 1430- 17 …

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به این سایت می باشد