Thursday , 18 April 2024

افراد مسلح سه کارمند زن یک تلویزیون خصوصی را در ننگرهار کشتند

شبکه تلویزیونی انعکاس تائید کرده است که سه کارمند زن این تلویزیون روز سه شنبه در شهر جلال آباد هدف شلیک افراد مسلح قرار گرفته و کشته شده اند.

مقامات گفته اند که این کارمندان از محل کار به طرف خانه هایشان در حرکت بودند که هدف تیراندازی قرار گرفتند. گفته شده که این کارمندان در بخش دوبله تلویزیون انعکاس کار می کردند.

زلمی لطیفی، رئيس تلویزیون انعکاس در مورد کشته شدن این سه کارمندش به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه آن‌ها کشته شده اند. آن‌ها پای پیاده از کار طرف خانه‌های خود می رفتند که هدف شلیک قرار گرفتند.»

گلزاده سنگر، سخنگوی شفاخانه ولایتی ننگرهار گفت که اجساد سه زن و یک زخمی به شفاخانه منتقل شده است. او می گوید که حالت فرد زخمی وخیم است.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در دهم دسمبر سال گذشته میلادی ملاله میوند، خبرنگار این تلویزیون محلی نیز هدف حمله مردان مسلح قرار گرفت و جان باخت. 

این تازه ترین مورد از ترورهای هدفمند در افغانستان است. در این ترورها خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی و کارمندان حکومت هدف قرار می‌گیرند و اغلباً هیچ گروهی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند. اما مقام‌های افغان گروه طالبان را مقصر می‌خوانند، هرچند این گروه دست داشتن در این حملات را رد کرده است. 

امید دیدار/ پ. ع./ ع. ف.

منبع: دویچوله

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این را هم ببینید!

چین: طالبان پیش از رسمیت دیپلماتیک باید اصلاحات وارد کنند

چین گفته است که اداره طالبان در افغانستان پیش از حصول رسمیت دیپلماتیک نیاز به اعمال اصلاحات سیاسی، تقویت امنیت و بهبود مناسبات با همسایگان خود دارد. ...

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به این سایت می باشد