Friday , 29 March 2024

شاه رئیس بانک مرکزی عربستان را برطرف کرد

به گزارش اسپوتنیک، وبگاه الرای، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی شامگاه یکشنبه دستورات جدیدی را در زمینه برکناری مقامات حکومتی صادر کرد.

بنابراین گزارش، شاه سعودی با برکناری «احمد بن عبدالکریم الخلیفی» رئیس بانک مرکزی عربستان، «فهد بن عبدالله بن عبداللطیف المبارک» را به جای وی منصوب کرد.

ملک سلمان همچنین وزارت تهیه مسکن عربستان سعودی را در وزارت شهرداری ها و امور روستایی ادغام کرده و «ماجدالحقیل» را به عنوان وزیر جدید آن منصوب نمود.

پارتال خبری النشر، این تغییر را با موفقیت المبارک به عنوان شرپای G20 در دوران ریاست عربستان سعودی در سال 2020 پیوند داده است. بر علاوه، بانک مرکزی اخیراً به یک مقام پولی تبدیل شده است که رشد اقتصادی کشور را تحریک می کند.

ذخایر ارزی این پادشاهی 453 میلیارد دالر ارزیابی شده است. در سال 2020، بانک مرکزی 27 میلیارد دالر در اختیار بانک های محلی قرار داد تا هزینه تعویق وام های مشاغل کوچک تحت تأثیر همه گیر را تأمین کند.

شاه عربستان سعودی همچنین دارای صندوق سرمایه گذاری عمومی 400 میلیارد

این را هم ببینید!

چین: طالبان پیش از رسمیت دیپلماتیک باید اصلاحات وارد کنند

چین گفته است که اداره طالبان در افغانستان پیش از حصول رسمیت دیپلماتیک نیاز به اعمال اصلاحات سیاسی، تقویت امنیت و بهبود مناسبات با همسایگان خود دارد. ...

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به این سایت می باشد